11. dets 2015

Palju sööki

Uskumatu, aga möödunud on kolm kuud ning vähem kui kolme kuu pärast pean taas asjad kokku pakkima ja Eestisse naasma. Aga nii see käib. 

Seekordne postitus on toidune. Nimelt, üks osa meie vabatahtlikust teenistusest on tulla lagedale isikliku initsiatiiviga (personal initiative). See võib olla ükskõik mis, kuid ilmselgelt seotud meie tööga siin. Aga meie käed on täiesti vabad, see võib olla mis tahes. Näiteks, eelmised vabatahtlikud mõtlesid hakata korraldama vestlusringe naiste õiguste teemal siin ja Lähis-Idas üldiselt. Need olid edukad ning praeguseks on see projekt läbi, kuid ilmselt mingil moel seda jätkatakse. Samuti korraldasid ühed vabatahtlikud Gaza põgenikelaagris suvelaagri lastele, mis oli samuti tohutult edukas. Ning üks tore asi veel (kuigi neid on palju olnud), kus lastele anti ühekordsed kaamerad, paluti nädala jooksul pildistada nende jaoks huvitavat või olulist ning seejärel need pildid ilmutati ning korraldati fotonäitus. 

Praegused vabatahtlikud on juba planeerimisjärgus, meil on kõigil erinevad ideed ning üks on huvitavam kui teine. Enda ideest kirjutan hiljem, hetkel on kõik veel algfaasis. 

Aga nüüd asjast. Meie võrratud Paula Poolast ja Meta Taanist otsustasid korraldada Süüria orbudekodu naistega kokanduskursuse. Pildil Paula salatiga (millel on loomulikult teatud nimi, aga ma olen kokanduses võhik ja ilmselgelt on mul halb mälu):


Meta ja Paula päevakava selgitamas

Algselt oli idee naised-lapsed Sahabist Ammani tuua, rentida pind, kus nad saaksid workshopina näidata huvilistele, kuidas erinevaid Süüria roogasid valmistada ning seejärel sümboolse summa eest seda müüa. Erinevatel põhjustel osutus nende Ammani organiseerimine liiga keeruliseks, nii et lõpuks otsustati see workshop teha sealsamas majas Sahabis. Et naised end vabamalt tunda saaksid, otsustati kutsuda ainult naised. Nii et külalisteks olime meie, vabatahtlikud. Poisid pidid seekord piltidega leppima. 

Meid, külalisi-huvilisi, jaotati kolme gruppi. Igas rühmas olid vastutavad isikud. Mina olin, ja palun väga vabandust, et ma ei mäleta neid nimetusi, magustoidu, salati ja pelmeenilaadsete vidinate valmistamise rühmas. Teises oli kana ja veel lihatoite. 

Rühma staar olin mina, sest 40 minuti jooksul suutsin valmis teha vaid ühe. Naised naersid, mina naersin, nemad naersid veel rohkem. Püüdsin ja püüdsin taignast õiget vormi välja võluda, aga välja tuli ainult üks soperdis teise järel. Lõpuks sain ühe tehtud! 

Algus

Lammas, sibul ja... muud asjad. Kõik see taigna sisse. 

Lõbu alaku!
Kui neid jälgida, tundus see nii lihtne. 

Üks neist on minu tehtud

Ja nii nad valmis said.

Taimetoitlasena jäi mulle salat, mis oli väga hea. Kõik muud toidud olid väidetavalt maailma parimad, nii et üritus õnnestus. 

Siin valmib kana:


Magustoit: 



Siirupis praadimine

Toidu valmistamiseks kulus 3 tundi, seejärel organiseeriti toit erinevatelt korrustelt ühte ruumi. Ning äkitselt oli tuba rahvast täis. Kokku oli meid ligi 40 (naised-lapsed ja meid oli 8). 

Üks osa lauast. Ikka põrandal, sest nii on päriselt ka kõige mugavam.


Nii et praeguseks on üks projekt edukalt lõppenud. Tulemas on veel mõned, neist saan hiljem kirjutada. 

Nagu lubatud, postitus on toidune, nii et sellest veel natuke. Sufis on saanud harjumuseks kööginurgas ühe sealse töötaja Fatmaga juttu ajada. Jutu ajamise all pean ma silmas mind hädiselt araabia keele laadset heli genereerida. Kolm kuud on oma töö teinud, saan igapäevased asjad aetud ning väga suure üritamise järel ka natuke elust ja ilmast vestelda. Niisiis, Fatma kutsus meid, kes me seal neljakesi töötame, enda koju. Käisime seal ühe korra, see oli võrratu. Tutvusime tema ema ja sugulastega, sõime ülimaitsvat toitu ning rääkisime elust ja asjadest, nagu ikka. Fatma kutsus meid hiljuti taas külla. Näljastele inimestele parim vaatepilt: 


Kaasa tõime õunakoogi, mille küpsetas minu korterikaaslane Paula. Ta on selles suurepärane. Üks lastest on kookide järele hull ning ta tahab alati "sünnipäeva tähistada", ükskõik mis kook see ka poleks. Nii et sai ka väikest pidu:  


Praegu jälle kõik. Tervitusi Eestimaale. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar